لوگو پزشک24
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عمل بینی عقابی به چه صورت است؟ (هزینه جراحی بینی عقابی)

عمل بینی عقابی به چه صورت است؟ عمل بینی عقابی روشی است که در آن پزشک علاوه برای رفع قوز بینی به اصلاح زاویه نوک بینی و لب ها هم می پردازد. در ادامه این مقاله به بیان مراحل انجام جراحی بینی رومی پرداخته ایم.
عمل بینی عقابی
فهرست مطالب

عمل بینی عقابی به جراحی گفته می‌شود که در آن جراح استخوان روی پل بینی را از بین می‌برد و ظاهر خمیده و یا منحنی شکل بینی را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که بینی عقابی و یا به عبارتی بینی رومی، شبیه به منقار عقاب است می‌تواند باعث ایجاد ظاهری نامطلوب گردد و همچنین از زیبایی چهره فرد به شدت بکاهد.
نمونه جراحی بینی عقابی
در حالت ایده‌آل زاویه بین لب بالایی و بینی بایستی در خانم‌ها حدود ۹۰ تا ۱۰۵ درجه و در آقایان حدود ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد، اما اگر این زاویه از ۹۰ درجه کمتر شود باعث افتادگی در بینی و همچنین بالاتر دیده شدن سن فرد می‌شود.

برای اینکه این زاویه کاملا اصلاح شود علاوه بر اینکه بایستی قوز بینی را از بین برد، باید نوک بینی را نیز کاملا تغییر داد. اینجاست که داشتن تجربه و مهارت پزشک و همچنین ذوق هنری کافی در این زمینه می‌تواند به ایجاد یک نتیجه مطلوب و ایده‌آل از جراحی کمک بسیاری کند.

 

روش عمل بینی عقابی به چه صورت است؟

در واقع متد جراحی اینگونه بینی‌ها بر اساس میزان خمیدگی بینی، ارتفاع پل بینی و محل قرارگیری نوک بینی و … مشخص می‌شود. این مسئله به این صورت است که، اگر میزان استخوان بر روی پل بینی شدید نباشد می‌توان به راحتی و با کمی ساییدگی استخوان، برآمدگی آن را اصلاح نمود.

اما اگر حالت عقابی شکل بینی زیاد باشد، در این صورت و در زمان جراحی بایستی غضروف و استخوان بینی را برش بزنند و بخش برآمدگی بینی را صاف کنند. همچنین همزمان با عمل بینی استخوانی، باید جراحی بالا بردن نوک بینی را با توجه به میزان ارتفاع پل بینی انجام دهند.

نمونه جراحی بینی عقابی 1

نمونه جراحی بینی عقابی 2

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با بهترین جراح بینی عقابی، با کارشناسان پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

مراحل انجام جراحی بینی رومی

انجام این عمل دارای چند مرحله است که در ادامه به توضیح آن پرداخته‌ایم:

مرحله اول: بیهوشی

برای انجام عمل بینی در ابتدا پزشک باید داروهای مناسبی را برای آماده‌سازی بیمار استفاده کند تا فرد در زمان جراحی هیچ گونه استرس و نگرانی نداشته باشد.
این عمل می‌تواند هم به صورت بیهوشی عمومی و هم با کمک بی‌حسی موضعی انجام گیرد، اما انتخاب نوع بیهوشی به شرایط بیمار و نظر پزشک بستگی دارد.

جراحی بینی با بیهوشی عمومی

مرحله دوم: برش

در این بخش با توجه به نوع جراحی برش‌ها بر روی بینی صورت می‌گیرد. در واقع عمل جراحی را می‌توان به دو حالت زیر انجام داد:

  • جراحی بینی بسته: در این روش از جراحی، برش‌ها از داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود و هیچ‌گونه برش خارجی بر روی ناحیه پره‌های بینی اعمال نمی‌گردد. از آنجایی که در این نوع از عمل پزشک دید مستقیم بر روی ساختار داخلی ندارد، به همین دلیل برای اعمال تغییرات کوچک بر روی بینی مناسب می‌باشد.
  • جراحی بینی باز: در این روش علاوه بر برش‌هایی که در داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود، چند برش بر روی ناحیه کولوملا بینی نیز زده می‌شود تا پوست بینی در این عمل برداشته شده و جراح بتواند با دید مستقیم تغییرات لازم را اعمال کند.

 

عمل بینی باز بهتر است یا بسته؟

مرحله سوم: اعمال تغییرات بر روی بینی

بر اساس صلاح‌دید پزشک، در صورتی که قوز بینی خیلی بزرگ نباشد آن را با کمک سوهان می‌تراشند ولی اگر اندازه این استخوان بزرگ باشد، جراح مجبور است تا ناحیه غضروف مورد نظر را با ایجاد برش جدا کند.
علاوه بر این گاهی اوقات برای تقویت بافت بینی نیاز به پیوند غضروف است که می‌توان آن را از سایر بخش‌های بدن مانند غضروف گوش و یا دنده بردارند.

مرحله چهارم: اصلاح سپتوم بینی

گاهی اوقات بیماران با مشکلات تنفسی در بینی خود مواجه هستند که برای بهبود این مسئله باید در زمان جراحی آن را رفع نمود. در صورت انحراف در سپتوم بینی و در حین عمل، سپتوم به صورت کامل صاف می‌شود. در واقع در این مرحله از جراحی بایستی مشکلات تنفسی و انحراف بینی بیمار به صورت کامل برطرف گردد.

 

مرحله پنجم: بخیه زدن

پس از اینکه تمامی تغییرات لازم بر روی ساختار بینی اعمال شد، پوست بر روی بافت بینی برگردانده می‌شود و در محل مناسب آن بخیه زده می‌شود.

بخیه بینی بعد عمل

 

مرحله ششم: ثابت نگه داشتن بینی

پس از اتمام جراحی، از آتل و یا همان گچ بینی برای ثابت نگه داشتن آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، گاهی اوقات نیز برای تثبیت ساختار و همچنین سپتوم بینی، از تامپون کمک گرفته می‌شود.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت عمل بینی استخوانی، با کارشناسان پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

عوارض عمل بینی عقابی چیست؟

هرگونه عمل جراحی زیبایی می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، اما شما با انتخاب بهترین جراح بینی می‌توانید احتمال بروز این عوارض را به حداقل برسانید. در نتیجه بهتر است زمان کافی برای پیدا کردن یک جراح ماهر در این زمینه بگذارید.

علاوه بر این مورد، رعایت نکات و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی بینی نیز از جمله مواردی هستند که در کاهش عوارض عمل بینی می‌تواند کمک به سزایی کند.

 

مزایای عمل جراحی بینی عقابی

از مزیت این نوع جراحی می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت در انجام این جراحی، این است که بینی کوچک‌تر می‌شود و تاثیر به سزایی بر روی فرم صورت می‌گذارد. به این صورت که تعادل و هماهنگی زیبایی را بین بینی و سایر اجزای صورت ایجاد می‌کند.
  • علاوه بر این، باعث می‌شود تا انحراف ساختار داخلی بینی اصلاح شود و در نتیجه آن تنفس را بهبود می‌بخشد.

 

هزینه جراحی بینی رومی چقدر است؟

هزینه این جراحی با توجه به عوامل مختلفی مانند وضعیت بیمار، نوع جراحی و همچنین دستمزد جراح تعیین می‌شود. در واقع می‌توان گفت، اگر جراحی نیاز به اصلاح قوز شدید بر روی بینی و با کمک برش دادن استخوان داشته باشد، قطعا نسبت به یک جراحی که تنها با ساییدگی بهبود می‌یابد هزینه بیشتری زا نیز در بر خواهد داشت.

نمونه جراحی بینی عقابی 3

 

در نهایت برای اطلاع دقیق از هزینه عمل بینی عقابی باید به صورت حضوری به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا پس از انجام معاینات لازم و بررسی شرایط شما، هزینه نهایی به شما اطلاع داده شود.

 

روش‌های بدون جراحی برای عمل بینی عقابی

روش‌هایی برای اصلاح بینی‌های استخوانی وجود دارد مانند اعمال تغییرات با کمک لیفت بینی با نخ و یا فیلر که ممکن است برای مدت زمان کوتاهی بیمار را به نتیجه دلخواه خود برساند.

اما باید بگوییم که تنها روش درمانی ماندگار و دائمی برای بهبود و اصلاح بینی‌های عقابی انجام جراحی بینی است.

در واقع روش های بدون جراحی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بیمار گردد مانند عفونت پوستی، عدم رسیدن به نتیجه مطلوب، واکنش بدن نسبت به داروهای تزریقی و ….، به همین علت اگر اصرار بر انجام چنین روش‌هایی را دارید حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.
برخی از افراد به دنبال روش های خانگی برای رفع و اصلاح بینی عقابی خود هستند اما از آنجایی که اینگونه بینی‌ها دارای استخوانی ثابت و مستحکم هستند به همین دلیل راهکارهای خانگی هیچ تاثیری بر روی ظاهر بینی عقابی نخواهند گذاشت.

 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی بینی عقابی و دریافت ویزیت اولیه رایگان با پزشک متخصص، با مشاورین ما در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

منبع: پزشک۲۴، wikipedia

۴ پاسخ

    1. با سلام و وقت بخیر
      دوست عزیز با توجه به پیشرفت علم امروزه، هر عمل بینی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با مراجعه به بهترین جراح بینی در شهر خود و مشاوره اولیه قبل جراحی بینی، فرم دلخواه و انتظارات خود را از عمل بینی به جراح توضیح می‌دهید. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عمل بینی عقابی (بینی رومی) و دریافت ویزیت اولیه با مشاورین پزشک ۲۴ از طریق لینک زیر اقدام کنید.
      https://pezeshk24.com/free-consult/

  1. سلام من ۲۵ سالم هس و بینی عقابی استخوانی دارم کامل روی بینی من قوز داره. از طرفی نمیخوام مصنوعی عمل شه. در واقع دماغ عقابی دارم عمل بینی عقابی میتونه موفقیت آمیز باشه؟

    1. با سلام و وقت بخیر
      دوست عزیزم عمل بینی عقابی به راحتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید پس از جراحی بینی عقابی به فرم دلخواه خود برسید. به طور کلی جراحی بینی عقابی یا به اصطلاح بینی رومی (بینی استخوانی) خیلی راحت‌تر از عمل بینی‌های گوشتی است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت ویزیت اولیه با بهترین جراح بینی در شهر خود از طریق لینک زیر با مشاورین پزشک ۲۴ ارتباط برقرار کنید.
      https://pezeshk24.com/free-consult/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *