لوگو پزشک24
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عمل بینی و بارداری؛ آیا در بارداری می توان عمل بینی انجام داد؟

عمل بینی و بارداری یکی از دغدغه‌های خانم متاهل است که تمایل دارند در مورد زمان مناسب عمل بینی بعد بارداری اطلاعات داشته باشند. بهترین زمان عمل بینی قبل و بعد بارداری حداقل گذشت 6 ماه است که این زمان با توجه به شرایط زیباجو و نظر پزشک می‌تواند متفاوت باشد.
عمل بینی و بارداری
فهرست مطالب

عمل بینی و بارداری و زمان مناسب آن یکی از سوالات مهم خانم‌هایی است که قصد عمل زیبایی بینی دارند. باید گفت نه تنها عمل زیبایی بینی، بلکه هر نوع جراحی که بیهوشی نیاز داشته باشد در دوران بارداری ممنوع است. بنابراین بهترین زمان بارداری قبل و بعد عمل بینی حداقل ۶ ماه است.
اگر تمایل دارید در این مقاله از پزشک ۲۴، با عمل بینی قبل و بعد و در زمان بارداری، زمان مناسب بارداری بعد از عمل بینی، مراقبت های عمل بینی قبل و بعد بارداری و هزینه آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از جراحی زیبایی بینی و دریافت ویزیت اولیه رایگان با جراح مورد نظر خود با مشاورین ما در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

عمل بینی و بارداری

عمل بینی و بارداری از نکات مهم است که قبل اقدام به جراحی زیبایی باید به آن توجه کنید:

عمل بینی قبل بارداری

عمل بینی یک جراحی دارای دوران نقاهت است که اگر قبل بارداری خود تصمیم به عمل بینی دارید، باید دوره نقاهت و پایان آن را نیز در نظر بگیرید. بیشتر جراحان معتقدند حداقل ۶ ماه باید از عمل بینی گذشته باشد تا بتوانید برای بارداری اقدام کنید. زیرا تثبیت شدن استخوان بینی، ترمیم غضروف و زخم‌ها به طور کامل قبل بارداری اهمیت دارد.
توجه: در زمان بارداری ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی بینی شما دچار تورم شود و در این دوران به هیچ عنوان نباید دارویی برای ترمیم بینی مصرف کنید.

بارداری بعد عمل بینی

بارداری بعد عمل بینی به هیچ عنوان خطرناک نیست و پس از از گذراندن دوره نقاهت به راحتی می‌توانید برای بارداری اقدام کنید. بهترین زمان برای بارداری حداقل ۶ ماه بعد عمل بینی تا فرم بینی به طور کامل مشخص شده باشد.

عمل بینی در زمان بارداری

عمل بینی در زمان بارداری خطرناک است و به دلیل بیهوشی و دوران نقاهت که دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین برای تسکین درد و کاهش تورم داروهایی تجویز شده که به هیچ عنوان برای بارداری مناسب نیست.
خانم‌های متاهل قبل انجام عمل زیبایی بینی حتما باید تست بارداری بدهند تا در صورت مثبت بودن آن از انجام عمل زیبایی بینی جلوگیری شود.

عمل بینی در دوران شیردهی

عمل بینی در شیردهی بهتر است انجام نشود، زیرا تغذیه بعد عمل بینی مادر روی نوزاد تاثیر می‌گذارد. همچنین مصرف داروهای مسکن و ضدتورم روی شیر مادر نیز تاثیر منفی دارد.

بارداری بعد عمل بینی
بارداری بعد عمل بینی

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از جراحی زیبایی بینی و دریافت ویزیت اولیه رایگان با جراح مورد نظر خود با مشاورین ما در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

بهترین زمان عمل بینی بعد از بارداری چه زمانی است؟

بهترین زمان عمل بینی بعد بارداری حداقل ۶ ماه بعد زایمان است که دوره نقاهت مادر به طور کامل سپری شده باشد. همچنین بهتر است در دوران شیردهی برای عمل زیبایی بینی اقدام نکنید.

بهترین زمان بارداری بعد عمل بینی
بهترین زمان بارداری بعد عمل بینی

 

عوارض عمل بینی در بارداری

عمل بینی قبل و بعد زایمان اگر با فاصله استاندارد انجام شود عوارض ندارد. بیشتر پزشکان بر این عقیده هستند که عمل بینی همزمان یا با فاصله کم از بارداری انجام نشود. زیرا داروهای بیهوشی می‌تواند روی جنین تاثیر منفی دارد.
عوارض عمل بینی مانند خونریزی بینی بعد از عمل، تورم و کبودی بعد عمل بینی، از بین رفتن حس بویایی به طور موقت طبیعی است که با انجام مراقبت های بعد از عمل بینی برطرف می‌شود.

 

مراقبت های قبل و بعد عمل بینی در دوران بارداری

عمل بینی قبل و بعد بارداری ممنوع است و نباید در این دوران نسبت به انجام جراحی بینی اقدام کنید. ولی به طور کلی رعایت یک سری مراقبت‌ها لازم است. از جمله:

  • مصرف داروهای تجویز شده پزشک
  • رعایت تغذیه مناسب بعد عمل بینی
  • پرهیز از کشیدن سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی
  • انجام تست بارداری قبل عمل زیبایی بینی

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از جراحی زیبایی بینی و دریافت ویزیت اولیه رایگان با جراح مورد نظر خود با مشاورین ما در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

هزینه عمل بینی در بارداری چقدر است؟

هزینه عمل بینی در بارداری با توجه به میزان تجربه و سابقه کاری، محل جراحی، نوع بینی و روش جراحی متفاوت است که از حدود ۲۰ میلیون تومان نیز شروع می‌شود.

 

ایا عمل بینی پس از بارداری خطرناک است؟

خیر، عمل بینی اگر با فاصله ۶ ماهه بعد زایمان انجام شود خطری ندارد. بنابراین رعایت فاصله زمانی مشخص بین عمل بینی و بارداری اهمیت زیادی دارد.

 

سخن نهایی

در این مقاله از پزشک ۲۴، در مورد عمل بینی قبل و بعد بارداری، زمان مناسب عمل بینی بعد بارداری و هزینه آن صحبت شد.. اگر در مورد عمل بینی و بارداری سوال دارید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.

 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از جراحی زیبایی بینی و دریافت ویزیت اولیه رایگان با جراح مورد نظر خود با مشاورین ما در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

سوالات متداول

۱- آیا در بارداری می توان عمل بینی انجام داد؟

خیر، به دلیل بیهوشی و مصرف داروهای مسکن و ضدتورم بهتر است عمل بینی در بارداری انجام نشود.

۲- ایا عمل بینی در ماه اول بارداری امکان دارد؟

خیر، عمل بینی در کل دوران بارداری ممنوع است و برای خانم‌های متاهل قبل عمل بینی تست بارداری گرفته می‌شود.

۳- ایا زایمان طبیعی بعد عمل زیبایی امکان دارد؟

زایمان طبیعی برای زیباجویانی که قصد عمل بینی دارند منعی ندارد ولی به طور کلی بهتر است اول زایمان طبیعی انجام داده و سپس برای بارداری و زایمان اقدام کنید.

۴- ایا بارداری روی نتیجه عمل بینی تاثیر دارد؟

خیر، بارداری روی نتیجه عمل بینی تاثیر ندارد ولی به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است بینی کمی ورم کند.

 

پزشک۲۴ مرجع تخصصی عمل زیبایی بینی

۲ پاسخ

  1. سلام ممنون از مطالب خوبی که میذارین. من دو ماهه زایمان کردم الان می تونم برای جراحی زیبایی بینی اقدام کنم؟ مشکلی برام پیش نمیاد؟

    1. با سلام
      برای انجام جراحی بعد از بارداری بهتر است به مدت حداقل شش ماه صبر کنید تا ورم و التهاب ناشی از آن به طور کامل از بین برود و سپس برای انجام جراحی بینی اقدام نمایید. عمل بینی بعد از زایمان هیچ محدودیت و عوارضی به دنبال ندارد. تنها باید به یکسری نکات توجه داشته باشید مانند:
      به دلیل عوارض داروهای بیهوشی به مدت حداقل یک هفته از شیردهی به کودک خود خودداری نمایید.
      سعی کنید سر خود را به مدت طولانی پایین نگه ندارید
      از وارد شدن ضربه به بینی خود جلوگیری کنید
      و سایر مراقبت های بعد از عمل را نیز کاملا رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه از جراحی را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *