قرص آناهیل برای ورم بینی؛ اناهیل، قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل

قرص آناهیل برای ورم بینی کاربرد و مزایای بسیاری دارد که می‌توان به ترمیم محل زخم، کاهش استرس و اضطراب، رفع کبودی بعد جراحی بینی، کاهش علائم تنگی نفس، کاهش التهاب و تسریع و بهبودی زخم اشاره کرد. نگران مقدار مصرف قرص آناهیل برای ورم بینی هم نباشید، زیرا در این مقاله به طور کامل به تمام سوالات شما درباره قرص آناهیل بعد عمل بینی پاسخ داده شده است.
قرص آناهیل برای کاهش ورم بینی
فهرست مطالب

قرص آناهیل برای ورم بینی؛ اکثر بیمارانی که عمل بینی انجام می‌دهند پس از جراحی با عوارضی همچون ورم و التهاب در بینی خود مواجه می‌شوند. ورم و کبودی بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است و با گذشت مدت زمانی از بین می‌رود اما اگر فردی به دلایل مختلف تمایل داشته باشد تا این روند سریع تر پیش برود می‌تواند از قرص هایی که بر روی روند ورم و کبودی موثر هستند، استفاده کنند. قرص آناهیل برای ورم بینی یکی از معروف‌ترین داروها در کاهش التهاب و تورم بعد از جراحی بینی گوشتی است.

اگر تمایل دارید با بهترین قرص برای ورم بینی، میزان مصرف قرص آناهیل برای عمل بینی، مزایای قرص اناهیل بعد عمل بینی و موارد منع مصرف آن و همچنین قیمت قرص آناهیل برای ورم بینی آشنا شوید. تا انتهای این مقاله از پزشک 24 همراه ما باشید: 

مزایای قرص آناهیل

 

مطالب پیشنهادی: برای ورم بعد از عمل بینی چه بخوریم 

آناهیل؛ بهترین قرص کاهش ورم بینی 

قرص کاهش دهنده ورم بینی زیادی در بازار وجود دارد که در داروخانه ها قابل دسترس بیماران می باشد. اما باید بدانید که تمامی این قرص‌ها لزوما موثر نیستند. به عنوان مثال قرص‌های حاوی کورتون خوراکی معمولا برای بیماران توصیه نمی‌شود، زیرا در کنار تاثیر به سزایی که بر روی کاهش ورم بینی دارد، برای سلامت بدن بسیار مضر است و تاثیرات منفی فراوانی بر عملکرد بدن به ویژه کلیه و کبد دارد. برخی از داروها به دلیل کاهش سریع ورم بینی ممکن است باعث عدم تقارن در بینی شوند و این به دلیل نداشتن یکپارچگی و عدم یکنواختی در کاهش ورم رخ می‌دهد. بنابراین باتوجه گستردگی تنوع داروهایی که به کاهش سریع‌تر ورم بینی کمک می‌کنند می‌توان بدون هیچ گونه نگرانی از داروهایی که کمترین عارضه را دارند طبق توصیه پزشک استفاده کرد. 

می‌توان گفت بهترین قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل، قرص آناهیل است که مصرف مشخص و اندازه آن کمک زیادی به کاهش تورم بینی می‌کند. دقت داشته باشید که قرص آناهیل برای عمل بینی باید حتما طبق دستور پزشک و به مقدار مشخص مصرف شود.

مراحل کاهش ورم بینی بعد عمل

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های موثر در کاهش ورم و التهاب بعد از جراحی بینی، با مشاورین ما در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

قرص آناهیل برای ورم بینی

قرص آناهیل و یا قرص آناناس براساس نظرات کاربران به عنوان یکی از بهترین قرص های کاهش ورم بینی بعد از عمل شناخته شده است. این قرص سرشار از ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B است که به بهبود زخم بیمار کمک می‌کند، البته توصیه می‌شود که این قرص را حتما زیر نظر پزشک مصرف نمایید.
از آناناس و قرص‌های گیاهی حاوی آناناس معمولا بعد از جراحی ارگان‌های مختلف برای تسریع روند بهبود زخم، ورم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی استفاده می‌شود. به همین جهت از قرص آناهیل که از ماده‌ای به نام بروملین موجود در آناناس تهیه شده می‌توان به منظور کاهش ورم بینی، کبودی‌ بعد از عمل بینی و رفع التهابات پوستی استفاده کرد.

قرص آناهیل برای ورم بینی

 

تاثیر قرص آناهیل بر ورم بینی

قرص آناهیل برای ورم بینی تاثیر زیادی دارد که در بیشتر موارد بعد از عمل بینی برای زیباجویان تجویز می‌شود. درادامه به تاثیر قرص آناهیل بر ورم بینی اشاره شده است:

کاهش ورم و التهاب با قرص آناهیل

بروملین که در قرص اناهیل وجود دارد برای کاهش تورم و التهاب و رفع خشکی نیز موثر است. بنابراین به عنوان یکی از بهترین قرص‌ها برای کاهش ورم بینی و اطراف آن شناخته می‌شود. 

تاثیر قرص آناهیل بر پوست

قرص اناهیل به دلیل دارا بودن ماده بروملین خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد و برای پوست و بهبود جای زخم نیز موثر است. ولی به دلیل طبع گرمی که دارد احتمال ایجاد جوش برای افرادی که پوست چرب دارند، وجود دارد.

تاثیر قرص اناهیل پلاس برای کبودی

قرص اناهیل به دلیل ترکیبات اناناس و زردچوبه که دارد برای کاهش و رفع کبودی بدن نیز استفاده می‌شود. البته اگر بدن شما همیشه و به طور مداوم دچار کبودی می‌شود ابتدا باید علت‌یابی کنید.

 

نحوه مصرف قرص اناهیل بعد عمل بینی

قرص‌های آناهیل موجود در بازار به دو صورت آناهیل و آناهیل پلاس است که از تفاوت این دو به ترکیبات قرص می‌توان اشاره کرد. قرص آناهیل پلاس برای ورم بینی از ترکیب آناناس و زردچوبه تشکیل شده است. بنا به نظر پزشک، نحوه مصرف قرص آناهیل برای ورم بینی روزانه 1 تا 3 عدد می‌باشد و معمولا به مدت 2 تا 3 ماه بعد از برداشتن آتل بینی و مشاهده ورم بر روی بینی استفاده می‌شود. در صورتی که بیش از این مدت از دارو استفاده شود، تاثیری بر ورم و التهاب نخواهد داشت.

 

مزایای مصرف قرص آناهیل برای ورم بینی

قرص اناهیل بعد عمل بینی مزایای زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد تاثیر قرص آناهیل بر ورم بینی اشاره شده است:

  • ترمیم محل زخم‌ها
  • رفع خون مردگی و کبودی
  • کمک به هضم پروتئین‌ها در معده و روده
  • کاهش التهاب و تسریع در بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی
  • کاهش علائم آسم و تنگی نفس
  • بهبود علائم استرس و اضطراب

کاهش ورم بینی گوشتی

 

قیمت قرص آناهیل برای ورم بینی

قیمت قرص آناهیل برای ورم بینی حدود 200 هزار تومان است که می‌توانید با نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنید. 

 

موارد منع مصرف قرص آناهیل

در برخی از افراد ممکن است مصرف قرص آناهیل مجاز نباشد که در ادامه موارد منع مصرف این قرص آورده شده است:

  • در صورت حساسیت آلرژیک به آناناس نباید از قرص آناهیل مصرف شود.
  • قرص آناهیل با بعضی از آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضد انعقاد و داروهای آرام بخش تداخل دارویی دارد به همین جهت باید حتما از مصرف خودسرانه این دارو جلوگیری شود و زیر نظر پزشک این دارو مصرف شود.
  • در مدت زمان بارداری و یا برای خانم‌هایی که در دوره شیردهی هستند، منع مصرف دارد.
  • مصرف قرص اناهیل برای افرادی که دچار بیماری‌های مزمن قلبی، کبدی، کلیوی و هموفیلی هستند، ممنوع است و باید حتما با پزشک خود مشورت کنید. 

 

عوارض قرص آناهیل برای ورم بینی

قرص آناهیل برای کاهش ورم بینی استفاده می‌شود ولی ممکن است دارای عوارض کوتاه‌مدت زیر باشد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • بثورات پوستی
  • دل درد

 

قرص برای ورم بینی بعد از عمل

یک سری دارو برای ورم بینی بعد از عمل وجود دارد ولی نباید همزمان یا بلافاصله قبل و بعد عمل بینی مصرف شود. در ادامه به این موارد اشاره شده است:

قرص راکوتان بعد عمل بینی

قرص راکوتان از مشتقات ویتامین A است که رتینوئیدهای موجود در آن با تاثیر در پوست زیباجو، باکتری‌ها و التهابات موجود بر روی بینی و همچنین منافذ مسدود شده را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش ورم بینی گردد. از قرص راکوتان برای درمان آکنه و جوش‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.
مصرف این دارو حداقل به مدت 6 ماه قبل از انجام عمل بینی بایستی قطع گردد و شروع آن بعد از گذشت حدود 3 ماه از جراحی بینی در زمان وجود ورم و التهاب بینی با تجویز پزشک جراح آغاز می گردد.

قرص راکوتان برای کاهش ورم بینی بعد عمل

 

قرص دگزا برای کاهش ورم بینی

مصرف دسته ی دارویی کورتون ها بعد از عمل بینی با توجه به تاثیرات سیستمیک که بر روی ارگان های مختلف به خصوص کبد و کلیه می گذارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است از مصرف خودسرانه ی کورتون ها جلوگیری گردد.

مدت زمان عمل بینی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین قرص کاهش ورم بینی با مشاورین پزشک 24 در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

سخن نهایی 

به صورت کلی می‌توان گفت، وارد شدن آسیب و ضربه به بافت‌ بینی حین عمل باعث بروز ورم بینی می‌شود. همچنین به علت تجمع مایع در زیر پوست و بافت بینی ، تورم و التهاب می‌تواند چندین ماه باقی بماند. حال برای کاهش ورم ناشی از جراحی بینی می‌توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت که یکی از آن‌ها استفاده از قرص‌های کاهش ورم مانند قرص آناهیل است. اگر سوالی در رابطه با “قرص اناهیل بعد عمل بینی” دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌های سایت بپرسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.

 

سوالات متداول

1- قرص آناهیل چیست و چه کاربردی دارد؟

اصلی‌ترین کاربرد مصرف قرص آناهیل کاهش تورم و التهاب بینی بعد جراحی است که با مصرف آن تحت نظر پزشک می‌توان ورم بینی را تا حد زیادی کنترل کرد. 

2- تفاوت قرص آناهیل پلاس برای ورم بینی و قرص اناهیل چیست؟

تفاوت اصلی این دو قرص ترکیبات آن است که قرص اناهیل پلاس از زردچوبه و آناناس و قرص آناهیل فقط از اناناس تشکیل شده است.

3- عوارض جانبی قرص آناهیل برای ورم بینی چیست؟

قرص آناهیل به دلیل طبع گرمی که دارد ممکن است برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، مناسب نباشد. ولی با این حال عوارض جدی برای این قرص وجود ندارد و با تجویز پزشک برای کاهش ورم بینی بعد عمل می‌توانید استفاده کنید. 

4- ایا مصرف قرص اناهیل برای افراد بی‌خطر است؟

معمولا مصرف قرص اناهیل مشکلی ندارد ولی بهتر است افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنند. 

5- تداخلات دارویی قرص برای کاهش ورم بینی بعد از عمل چیست؟

مصرف قرص آناهیل با برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد انعقاد و داروهای آرام بخش نیز تداخل دارد که باید قبل مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

6- قرص اناهیل برای بعد عمل بینی از چه زمانی باید شروع کرد؟

قرص آناهیل برای کاهش ورم بینی را می‌توان پس از 1 هفته بعد جراحی بینی شروع کنید. 

 

پزشک ۲۴ مرجع تخصصی عمل زیبایی بینی

5 2 رای ها
امتیازدهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
41 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها