عمل بینی فانتزی عروسکی؛ فرق بینی عروسکی با فانتزی

عمل بینی فانتزی
فهرست مطالب

عمل بینی عروسکی یا عمل بینی فانتزی یک مدل بینی پس از جراحی است که بیشتر برای خانم‌ها استفاده می‌شود. زمانی که این مدل بینی از طرف متقاضی درخواست شود پس از انجام بررسی‌های لازم در خصوص شرایط بیمار توسط پزشک متخصص برای انجام جراحی زیبایی بینی عروسکی اقدام می‌گردد. نتیجه این امر داشتن یک بینی با قوس بیشتر و نوک سر بالا می‌باشد.

اما سوالاتی که در این خصوص می‌تواند ذهن متقاضیان را به خود جلب کند از جمله، جراحی بینی فانتزی چیست؟ عمل بینی فانتزی بهتر است یا طبیعی؟ قیمت جراحی بینی عروسکی چقدر است؟ بهترین دکتر جراحی بینی عروسکی چه کسی است؟ و … می‌باشد که بهتر است قبل از اقدام به جراحی عمل بینی عروسکی به تمامی آن‌ها پاسخ داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جراحی و پاسخ به تمامی این سوالات با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

 

جهت دریافت مشاوره و یا درخواست ویزیت اولیه رایگان عمل بینی توسط پزشک متخصص، می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

عمل بینی فانتزی چیست؟

عمل بینی پس از جراحی می‌تواند به دسته‌های مختلفی تقسیم گردد که در زیر به آنها اشاره شده است:

انواع عمل بینی
انواع عمل بینی

عمل بینی عروسکی و فانتزی نوعی از جراحی زیبایی بینی است که در طی آن پزشک تلاش دارد تا قوس بیشتری را بر روی پل بینی ایجاد نماید و نوک بینی نیز نسبت به عمل بینی طبیعی بالاتر قرار می‌گیرد. معمولا انجام این جراحی بیشتر توسط خانم‌ها تقاضا می‌شود از این رو در بسیاری از مقالات می‌توانید این عمل را با عنوان عمل بینی فانتزی دخترانه و یا عمل بینی عروسکی دخترانه مشاهده نمایید. مدل بینی عروسکی طبیعی کمی از حالت فانتزی طبیعی‌تر عمل می‌شود.

نکته قابل توجه در این نوع از عمل زیبایی بینی انتخاب مناسب پزشک و جراح بینی برای جراحی زیبایی بینی عروسکی است که نیاز به مهارت و تجربه کافی در این زمینه ذارد.


جهت دریافت مشاوره و یا درخواست ویزیت اولیه رایگان توسط پزشک متخصص، می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

ویژگی های عمل بینی فانتزی عروسکی

بینی عروسکی و فانتزی ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • داشتن غضروف مستحکم و پوست نازک از ملزومات لازم برای دماغ عروسکی دخترانه است.
  • بهتر است میزان کوچک کردن بینی با نظر جراح باشد و اصرار به کوچک کردن بینی بیش از حد نداشته باشید.
  • عمل بینی فانتزی عروسکی باید توسط بهترین جراح انجام شود زیرا در جراحی حساس و مهمی است.
  • کسانی که دارای بینی گوشتی هستند گزینه مناسبی برای جراحی عروسکی نیستند و بهترین مدل برای این افراد مدل بینی طبیعی می‌باشد.
  • افرادی که دارای بینی استخوانی غضروفی هستند گزینه مناسبی برای عمل دماغ عروسکی هستند.

 

مزایای عمل بینی عروسکی دخترانه

عمل بینی فانتزی عروسکی مزایا و معاببی دارد که در اینجا به مزایای این مدل اشاره می‌کنیم. اولین مزیت بینی فانتزی عروسکی، زیبا و ظریف بودن آن است که باعث ایجاد چهره‌ای دخترانه و زیبا می‌شود. یکی از معایب این مدل، کوچک شدن بیش از حد بینی می‌باشد که اگر توسط جراحی با تجربه انجام نشود ممکن است عوارضی داشته باشد.

 

عمل بینی عروسکی فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

بینی مدل عروسکی برای افرادی که دارای شرایط زیر باشند مناسب است:

  • افرادی که دارای پوست نازک و غضروف مستحکم هستند گزینه مناسبی برای جراحی بینی عروسکی می‌باشند.
  • متقاضیان جراحی بینی عروسکی باید از اظهار نظر در مورد اندازه بینی خود بپرهیزند و به عهده پزشک خود بگذارند تا با تناسب دیگر اجزای صورت عمل جراحی را انجام دهند.
  • افرادی که بینی استخوانی دارند گزینه خیلی مناسبی برای عمل بینی عروسکی هستند.
  • کسانی که صورت‌های ظریف و گرد دارند برای عمل بینی فانتزی عروسکی گزینه مناسبی هستند.
  • کسانی که دارای بینی گوشتی بزرگ هستند گزینه مناسبی برای عمل بینی عروسکی دخترانه نیستند و بهترین روش برای آنها عمل بینی طبیعی یا بینی عروسکی طبیعی می‌باشد.
  • به دلیل زیاد کوچک کردن بینی در مدل عروسکی، باید این مدل توسط بهترین جراح بینی فانتزی انجام شود زیرا در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران‌ناپذیر داشته باشد.
عمل بینی عروسکی فانتزی برای چه کسانی مناسب است
عمل بینی عروسکی فانتزی برای چه کسانی مناسب است

 

جهت دریافت مشاوره عمل بینی عروسکی و رزرو نوبت با بهترین جراح، می‌توانید با مشاورین ما در پزشک 24 ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

ایا عمل فانتزی بینی برای آقایان مناسب است؟

عمل بینی فانتزی آقایان به دلیل اینکه فرم بینی آنها بیش از حد کوچک می‌شود، مناسب نیست و حالت طبیعی و مردانه صورت آنها با عمل بینی فانتزی از بین می‌رود. به همین دلیل بیشتر آقایان تمایل به انجام جراحی بینی طبیعی دارند.

 

انواع عمل بینی فانتزی (عروسکی)

انواع عمل بینی عروسکی فانتزی به شرح زیر می‌باشند:

عمل بینی فانتزی گوشتی

از ویژگی‌های بارز بینی‌های گوشتی می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • پوست ضخیم
  • غضروف ضعیف

پوستی ضخیم در این نوع از بینی‌ها معمولا به دلیل وجود بافت چربی زیاد و یا وجود غدد چربی در زیر پوست می‌باشد. به دلیل وجود چنین خصوصیاتی بر روی بینی‌های گوشتی جراحان نمی‌توانند تغییرات گسترده‌ای بر روی آن اعمال کنند. از این رو معمولا افراد با بینی گوشتی گزینه مناسبی برای عمل بینی گوشتی عروسکی نمی‌باشند، چرا که در این عمل نیاز به اعمال تغییرات بسیاری بر روی بینی می‌باشد. در زیر عکس عمل بینی فانتزی دخترانه را مشاهده می‌کنید. مدل بینی فانتزی گوشتی برای افرادای که دارای بینی گوشتی هستند، طرفداران زیادی دارد.

امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی جای هیچ نگرانی در خصوص برگشت پذیری بینی‌های گوشتی نیست، زیرا غضروف و ساختار بینی در طی جراحی کاملا تقویت می‌شود.

عمل بینی فانتزی استخوانی

نوع دیگری از عمل بینی فانتزی عروسکی، عمل بینی استخوانی عروسکی که دارای خصوصیات و ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • پوست نازک
  • غضروف مستحکم

بینی‌های استخوانی به دلیل خصوصیاتی که دارند می‌توانند به راحتی بر روی آن تغییرات لازم را اعمال نمایند، که از جمله این تغییرات می‌توان به عمل بینی عروسکی و فانتزی اشاره کرد. مدل عمل بینی عروسکی برای بینی استخوانی خیلی زیبا و رضایت‌بخش می‌باشد.

 

انواع روش های جراحی بینی عروسکی

به طور کلی برای انجام عمل بینی از دو روش متفاوت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته استفاده می‌شود که در ادامه به توضیح این تکنیک‌ها پرداخته شده است:

عمل بینی به صورت باز

در این روش برای دسترسی به استخوان و غضروف بینی، شکاف کوچکی از بیرون و بین سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کنند تا فضای کافی برای ایجاد تغییرات در اختیار پزشک قرار گیرد.
همچنین جراح می‌تواند دید مستقیم به اجزای داخلی بینی برای انجام جراحی بینی عروسکی داشته باشد. بعد از انجام تغییرات در داخل بینی، شکاف‌ها به قسمت‌های داخلی بینی متصل و بخیه می‌شوند.

این نوع جراحی برای مواردی مناسب است که بینی نیاز به ایجاد تغییرات گسترده‌تری دارد و یا در صورتی که در کنار رفع ایرادات ظاهری به اصلاح مشکلات ساختاری و تنفسی نیز پرداخته شود.

به دلیل دید مستقیم جراح بر روی اجزای داخل بینی و همچنین اعمال راحت‌تر تغییرات لازم بر روی آن، اکثر جراحان تمایل به انجام جراحی به صورت باز را دارند.

انواع روش های جراحی بینی عروسکی
انواع روش های جراحی بینی عروسکی

عمل بینی به صورت بسته

در روش جراحی به صورت بسته، شکاف‌ها در داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود و در قسمت‌های بیرونی برشی زده نمی‌شود.

با استفاده از این روش شکاف‌های کمتری در بینی ایجاد می‌شود و بعد از ترمیم هیچ اثری از زخم و یا برش بر روی بینی دیده نمی‌شود. این کار باعث کاهش تورم و کبودی در اطراف بینی می‌شود و همچنین دوران نقاهت کوتاه‌تری نیز دارد. اما باید در نظر بگیرید که در جراحی به روش بسته نمی‌توان تغییرات بسیاری را بر روی بینی اعمال کرد.

در هر دو روش جراحی بینی به صورت باز و یا بسته، برای ایجاد تغییرات در بینی برای بالا بردن و یا کوچک کردن آن نیاز به حذف و یا اضافه کردن قسمتی از استخوان و غضروف وجود دارد.

انتخاب نوع تکنیک مناسب برای انجام جراحی بینی عروسکی به شرایط بیمار و همچنین نظر پزشک بستگی دارد.

 

جهت دریافت مشاوره و یا درخواست ویزیت رایگان توسط دکتر عمل بینی فانتزی، با مشاورین پزشک 24 در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

بینی عروسکی به چه صورتی میاد؟

مدل بینی عروسکی فانتزی بیشتر برای صورت‌های گرد و ظریف مناسب است. در مدل بینی عروسکی دخترانه فاصله بین نوک بینی تا لب بالایی زیاد می‌باشد و روی بینی قوس زیبایی ایجاد می‌شود. در جلسه مشاوره قبل عمل بینی، جراح بهترین مدل عمل بینی را با توجه به شرایط شما تعیین می‌کند.

 

مراحل انجام عمل بینی فانتزی عروسکی

عمل بینی فانتزی در طی مراحل زیر انجام می‌پذیرد:

آماده شدن برای جراحی

متقاضی در روز عمل به بیمارستان و یا کلینیک مورد نظر مراجعه می‌کند و پزشک با توجه به شرایط وی از بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی برای آماده کردن بیمار استفاده می‌کند.

اعمال تغییرات بر روی بینی

پس از آماده کردن بیمار برای انجام جراحی، برش‌های لازم بر روی بینی انجام می‌شود و سپس تغییرات لازم بر روی ساختار بینی اعمال می‌گردد. به این صورت که بر روی پل بینی تا جایی که نیاز است قوس ایجاد می‌شود.

در صورت ضعیف بودن غضروف بینی و یا کوچک بودن آن، از پروتزهای اضافه که می‌تواند از دنده و یا گوش بیمار برداشته شود و یا با کمک غضروف‌های مصنوعی برای تقویت بینی استفاده می‌شود.

بالا بردن نوک بینی

مدل بینی فانتزی به گونه‌ای است که نوک آن بالاتر از مدل طبیعی قرار می‌گیرد. به این معنی که فاصله بین نوک بینی و لب بالایی بیشتر از حالت طبیعی است و تقریبا در حدود 105 درجه می‌باشد. مدل بینی فانتزی سربالا از انواع جراحی‌های محبوب در بین افراد است. در ادامه نمونه عکس عمل بینی عروسکی آورده شده است.

با بالا بردن نوک بینی، بینی باریک‌تر و سربالا دیده می‌شود که معمولا این مدل بینی مورد پسند خانم‌ها می‌باشد. البته باید در نظر داشته باشید که عمل بینی فانتزی مردانه نیز امکان پذیر است و این نیز به درخواست خود بیمار بستگی دارد.

 

هزینه عمل بینی فانتزی در سال 1402 چقدر است؟

قیمت جراحی بینی فانتزی عروسکی با توجه به فاکتورهای مختلفی می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. برخی از عوامل موثر بر قیمت عمل بینی به شرح زیر می‌باشد:

  • هزینه دستمزد پزشک متخصص
  • بینی گوشتی و یا استخوانی
  • هزینه بیمارستان و یا کلینیک
  • هزینه آزمایشات قبل عمل
  • هزینه پرسنل اتاق عمل

در نتیجه نمی‌توان قیمت ثابتی را به عنوان هزینه جراحی بینی عروسکی برای تمامی افراد در نظر گرفت. برای اطلاع دقیق از هزینه عمل بینی بایستی به صورت حضوری به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا پس از انجام معاینات لازم هزینه نهایی به شما اطلاع داده شود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت جراحی بینی عروسکی در سال 1402 با مشاورین ما در پزشک 24 در تماس باشید: 

ارتباط با کارشناسان

 

عمل بینی فانتزی بهتره یا طبیعی؟

تفاوت عمل بینی مدل عروسکی و عمل بینی طبیعی در ظاهر و فرم بینی بعد از انجام جراحی است. از این رو انتخاب مدل مناسب بینی به خواسته خود فرد و همچنین نظر پزشک متخصص پس از انجام برررسی‌های لازم بستگی دارد.

در زمان انتخاب نوع عمل بینی خود باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرم بینی بعد از عمل جراحی با فرم چهره و سایر اجزای صورت شما تناسب داشته باشد تا بتوانید به نتیجه ایده آل از عمل دست پیدا کنید. مدل بینی فانتزی عروسکی بیشتر برای صورت‌های گرد مناسب است. در زیر می‌توانید عکس بینی عروسکی را به صورت قبل و بعد مشاهده کنید.

تفاوت عمل بینی فانتزی با طبیعی
تفاوت عمل بینی فانتزی با طبیعی

 

آمادگی قبل از عمل بینی عروسکی فانتزی

از جمله نکات و اقدامات مهم قبل از مدل بینی فانتزی عروسکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قبل از انجام هر نوع جراحی، در مورد نکاتی مانند شرایط جسمانی خود، خطرات انجام عمل و نتایجی که احتمالا به آن خواهید رسید اطلاعات کسب کنید با پزشک خود مشورت کنید. با این کار می‌توانید انتخاب درستی در مورد مدل بینی دلخواه خود داشته باشید و در نهایت به نتیجه دلخواه دست یابید.

آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را قبل از عمل انجام بدهید و نتیجه آن را به پزشک خود تحویل بدهید. این آزمایشات می‌تواند شامل آزمایش خون، سی تی اسکن و … باشد.

قبل از عمل از مصرف داروهایی همچون آسپرین، بروفن و … خودداری کنید، چرا که موجب رقیق شدن خون و در نهایت افزایش احتمال خونریزی در زمان عمل می‌شود.

از مصرف دخانیات و الکل به مدت حداقل دو هفته تا یک ماه قبل از دماغ عملی عروسکی جدا خودداری کنید زیرا باعث کاهش خون رسانی در زمان جراحی و همچنین کاهش سرعت بهبودی بعد از عمل می‌شود.

خوردن نوشیدنی و غذا 8 ساعت قبل جراحی ممنوع است.

به توصیه جراح بینی عروسکی باید خانم‌ها قبل از جراحی هیچ گونه آرایشی نداشته باشند. 

فرد در صورت خوردن داروهای خاص باید حتما جراح خود را در جریان قرار بدهد. 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی عروسکی

رعایت یک سری از نکات مراقبتی بعد عمل بینی عروسکی فانتزی منجر به بهبود سریع‌تر می‌شود که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • رعایت رژیم غذایی مناسب و خوردن غذاهای نرم و آبکی و اجتناب از خوردن غذاهای سفت و جویدنی.
  • حداقل به مدت 2 هفته از کشیدن سیگار، قلیان و خوردن مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • پرهیز از فین کردن بینی زیرا باعث ایجاد فشار به بینی می‌شود.
  • داروهای تجویز شده توسط جراح را طبق ساعت مشخص مصرف کنید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی بعد جراحی بینی فانتزی خودداری کنید.
  • از زدن عینک به مدت حداقل 4 ماه روی بینی پرهیز کنید.
  • در هنگام خوابیدن و استراحت ازدو بالشت استفاده کنید و سز بالاتر از بدن قرار داشته باشد.
  • بینی را یه به عنوام بعد جراحی خیس نکنید زیرا باعث تورم بیشتر می‌شود.
  • بعد دماغ فانتزی عروسکی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • در روزهای اول بعد جراحی بینی عروسکی از کمپرس سرد استفاده کنید.
مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی عروسکی
مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی عروسکی

 

جهت دریافت مشاوره عمل بینی فانتزی عروسکی و رزرو نوبت با بهترین جراح، می‌توانید با مشاورین ما در پزشک 24 ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

ورم بعد از عمل بینی فانتزی عروسکی

عمل بینی عروسکی با روش باز توسط جراح انجام می‌شود که ورم بعد از عمل بینی عروسکی با رعایت موارد زیرا کاهش می‌یابد. در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • در روزهای اول بعد جراحی بینی عروسکی کمپرس سرد در محل جراحی قرار دهید.
  • در هنگام استراحت و خوابیدن بعد جراحی بینی از دو بالشت در زیر سر استفاده کنید.
  • نوشیدن آب و مایعات فراوان بعد جراحی بینی به کاهش تورم بعد عمل کمک می‌کند.
  • پیاده‌روی سبک و منظم روزانه باعث کاهش ورم بعد عمل بینی عروسکی می‌شود.

 

عوارض جراحی بینی فانتزی عروسکی

مدل عمل بینی عروسکی اگر توسط فرد غیر ماهر انجام شود ممکن است عوارض جبران‌ناپذیر داشته باشد، به این دلیل که در مدل فانتزی بینی بیش از حد کوچک می‌شود و عمل ترمیم بینی دشوارتر است. به همین دلیل مراجعه به بهترین جراح بینی فانتزی عروسکی از اهمیت بالایی برای این مدل عمل برخودار است.

 

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل با عمل بینی فانتزی، انواع مدل جراحی بینی فانتزی، مزایای عمل بینی عروسکی و مراقبت‌های پس از آن آشنا شدید. اگر تمایل به دریافت مشاوره عمل بینی و رزرو نوبت با بهترین جراح بینی عروسکی را دارید می‌توانید از طریق لینک زیر با مشاورین پزشک 24 به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید.

 

جهت دریافت مشاوره جراحی بینی فانتزی عروسکی و رزرو نوبت با بهترین جراح، می‌توانید با مشاورین ما در پزشک 24 ارتباط باشید:

مشاوره رایگان

 

سوالات متداول

1-زمان ریکاوری عمل بینی عروسکی چقدر است؟

زمان طبیعی عمل بینی عروسکی حدود 6 الی 8 هفته است که رعایت مراقبت های بعد جراحی بینی عروسکی به بهبودی بهتر و کاهش دوره نقاهت بعد جراحی کمک می‌کند.

2-تفاوت بینی فانتزی و عروسکی چیست؟

در عمل بینی عروسکی تمرکز روی نوک بینی می‌باشد که نوک مدل بینی عروسکی سربالا و با انحنای مشخصی است و مدل بینی فانتزی، نوک بینی انحنای کمتری نسبت به فانتزی دارد. نوک عمل دماغ عروسکی با حالت خاصی انجام می‌شود.

3-تفاوت بینی فانتزی عروسکی و مدل بینی نیمه فانتزی چیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی تا حدودی شبیه به مدل بینی عروسکی می‌باشد و می‌توان آن را مدلی بین فانتزی و طبیعی در نظر گرفت. در مدل نیمه فانتزی فاصله بین نوک بینی تا لب بالایی حدود 90 تا 105 درجه است و قوس روی بینی نسبت به مدل عروسکی کمتر است.

4-ایا ضخامت پوست در نتیجه عمل بینی فانتزی موثر است؟

نوع و ضخامت پوست افراد مختلف متفاوت است که بینی فانتزی عروسکی برای افرادی که دارای پوست نازک هستند مناسب است زیرا برای این افراد نتیجه عمل بینی به خوبی قابل مشاهده است.

5-آیا جراحی دماغ عروسکی فانتزی باعث از بین رفتن حس بویایی فرد می شود؟

به طور کلی عمل بینی عروسکی و انواع دیگر باعث از بین رفتن و یا کاهش حس بویایی افراد نمی‌شود.

6-آیا بینی گوشتی برای عمل بینی عروسکی فانتزی مناسب است؟

بینی‌های گوشتی به دلیل پوست ضخیم و غضروف ضعیف به هیچ عنوان برای دماغ مدل عروسکی مناسب نیستند و بهترین مدل عمل بینی برای این افراد جراحی بینی طبیعی است ولی نظر قطعی را می‌توان پس از مشورت با جراح و معاینه داد.

7-ایا مدل بینی عروسکی برای بینی شکسته مناسب است؟

بینی‌هایی که در کودکی یا بزرگسالی دچار شکستگی شده است باید حتما پس از انجام اسکن و آزمایشات لازم مدل جراحی بینی را مشخص کرد.

8-تغذیه مناسب بعد عمل بینی مدل عروسکی چیست؟

رعایت تغذیه مناسب بعد جراحی بینی فانتزی اهمیت زیادی دارد و بهتر است در هفته اول بعد جراحی از خوردن غذاهای سفت و جویدنی پرهیز کنید و غذاهای نرم و آبکی مانند سوپ مصرف کنید. همچنین مصرف مایعات فراوان و آب آناناس می‌تواند به کاهش تورم و کبودی بعد عمل بینی عروسکی دخترانه کمک کند.

 

منابع: پزشک 24، plasticsurgery

0 0 رای ها
امتیازدهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها