عمل بینی گوشتی + فیلم و عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی
فهرست مطالب

این مقاله توسط دکتر یوسف شفائی فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیم تایید شده است.

 

این مقاله توسط دکتر یوسف شفائی فوق تخصص جراح پلاستیک، زیبایی و ترمیم تایید شده است.

عمل بینی گوشتی چیست؟ به طور کلی بینی‌ها به دو دسته بینی‌‌ گوشتی و بینی‌‌ استخوانی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات خاص خود را دارند. اما جراحی بینی گوشتی چگونه است؟ در این مقاله ما علاوه بر توضیح خصوصیات بینی گوشتی، عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی (عکس عمل بینی گوشتی و پهن)، عمل بینی گوشتی زنانه طبیعی، لیست مهم‌ترین مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی (نحوه چسب زدن بینی گوشتی) و چند نمونه عکس عمل بینی گوشتی طبیعی را آورده‌ایم. همچنین به این سوال پاسخ داده‌ایم که آیا بینی گوشتی بعد از عمل بازگشت پذیر است؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عمل زیبایی بینی گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

مشخصات بینی گوشتی

از مشخصات بینی گوشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– از اصلی‌ترین ویژگی بینی‌ گوشتی می‌توان به پهن و گرد بودن نوک بینی اشاره کرد که با عنوان عمل بینی گوشتی پهن و یا عمل بینی گوشتی سرگرد شناخته می‌شود. در زمان انجام عمل بینی گوشتی، پوست و غضروف بینی یکی از فاکتورهای مهم در جراحی است چرا که هر چقدر پوست بینی ظریف‌تر و غضروف آن مستحکم‌تر باشد نتیجه جراحی مطلوب‌تر خواهد شد. در ادامه نمونه عمل بینی گوشتی را می‌توانید مشاهده کنید:

– بینی گوشتی می‌تواند علاوه بر مقداری چربی و پوست ضخیم، دارای قوز استخوانی هم باشد. پزشک با ارزیابی این فاکتورها متوجه نوع بینی و در نتیجه اعمال تغییرات لازم بر روی آن خواهد شد.

مشخصات بینی گوشتی
مشخصات بینی گوشتی

– از دیگر مشخصات بینی‌ های گوشتی می‌توان به داشتن پوست ضخیم و غضروف ضعیف در آن اشاره کرد که این مسئله در زمان جراحی علتی برای پیوند غضروف جهت مقاومت استخوان بینی است.

به علت داشتن غضروف ضعیف در این نوع از بینی‌ها، گاهی اوقات جراح برای تقویت بافت‌های بینی از پیوند غضروف‌ گوش و یا دنده خود بیمار استفاده می‌کند. چنانچه غضروف بیمار برای انجام این کار مناسب نباشد از غضروف‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

– ضخامت زیاد بینی و بافت نرم نوک بینی

– شکل نیم دایره بینی از زاویه پایین

– پوست براق و چرب نوک بینی و غدد چربی فراوان

– نوک بینی افتاده و رو به پایین

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عمل بینی گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی

در ادامه چند نمونه عکس عمل بینی گوشتی و پهن را مشاهده خواهید کرد، که با توجه به این تصاویر می‌توانید بسیار راحت‌تر برای انجام جراحی بینی خود اقدام کنید. عکس عمل بینی گوشتی طبیعی که یکی از محبوب‌ترین نوع جراحی بینی گوشتی است را مشاهده می‌کنید:

نمونه عمل جراحی رینو گوشتی
نمونه عمل جراحی رینوپلاستی گوشتی
قبل و بعد عمل بینی گوشتی
عمل بینی گوشتی

به طور قطع با مشاهده نمونه بینی گوشتی بعد از عمل که توسط پزشکان مختلف جراحی شده است، می‌توانید بهترین تصمیم را در زمینه جراحی خود بگیرید.

 

عمل بینی گوشتی چگونه است؟ (مراحل عمل بینی گوشتی)

افرادی که قسمت پایین بینی آن‌ها نسبتا پهن‌ بوده و پوست بینی آنها ضخیم‌تر است و همچنین نوک بینی گرد و سر پایین دارند باید عمل بینی گوشتی انجام دهند.
تفاوت بینی گوشتی و استخوانی بسیار واضح است و آن را می‌توان به راحتی از روی ویژگی‌های منحصر بفردی که در ظاهر بینی دارند تشخیص داد.

عمل بینی گوشتی چطور است؟ عمل بینی از نوع گوشتی ممکن است به دلیل داشتن پوست ضخیم و غضروفی ضعیف‌تر نسبت به بینی استخوانی کمی دشوارتر و یا حتی طولانی‌تر باشد. به همین علت است که بایستی برای جراحی به بهترین جراح بینی در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنید. پزشک متخصص با بررسی بینی، زمان مناسب برای جراحی را تعیین می‌کند و در زمان جراحی تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل از جراحی نیز می‌کند.

با توجه به شرایط بیمار و یا سوابق پزشکی وی ممکن است جراح، عمل بینی‌ گوشتی با بی حسی را تجویز کند، اما در غیر این صورت معمولا جراحی بینی با بیهوشی توصیه می‌گردد.
در نهایت در زمان جراحی، پزشک تمامی تغییرات لازم را بر روی بینی اعمال می‌کند و در صورت نیاز برای استحکام بیشتر ساختار بینی از پیوند غضروف نیز استفاده می‌نماید. (معمولا غضروف از قسمت پشت گوش و یا دنده خود بیمار برداشته می‌شود.)

در انتها، زمانی که پوست بینی با کمک بخیه‌های داخلی و خارجی بسته شد، بینی گچ گرفته شده و آتل بر روی آن بسته می‌شود و بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می‌گردد.

کاربرد آتل بینی بعد از عمل

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی‌های گوشتی و دریافت ویزیت اولیه رایگان با پزشک متخصص، با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

تقویت غضروف در عمل بینی گوشتی و پهن

ساختار بینی گوشتی دارای غضروف ضعیف است که برای تقویت آن می‌توان از غضروف بینی، گوش، قفسه سینه و یا غضروف مصنوعی استفاده کرد که باعث جلوگیری از افتادگی بینی می‌شود. ایجاد اسکلت مقاوم و زیبایی بینی گوشتی اهمیت زیادی در زیبایی آن دارد. اضافه کردن غضروف روی بینی منجر به استحکام بیشتر آن می‌شود. با این روش قبل و بعد عمل بینی گوشتی خیلی متفاوت می‌باشد و تغییرات زیادی اعمال شده است. عمل بینی های گوشتی باید توسط بهترین جراح انجام شود تا نتیجه آن مطلوب باشد.

عمل بینی گوشتی مردانه
نمونه عمل بینی گوشتی مردانه

 

روش‌های عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی مانند بینی‌ استخوانی می‌تواند به دو صورت جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز صورت گیرد اما در نهایت انتخاب نوع جراحی بینی به نظر پزشک و شرایط جسمی بیمار بستگی دارد.

عمل بینی گوشتی به روش باز

در این نوع جراحی، پزشک برش‌هایی را در نواحی اطراف سوراخ بینی و همچنین داخل بینی ایجاد می‌کند و پس از آن پوست بینی را برداشته و با دید مستقیم تغییرات لازم بر روی بافت داخلی بینی را انجام می‌دهد. از آنجایی که پزشک برای اعمال تغییرات می‌تواند به صورت کامل اجزای داخلی بینی را مشاهده کند، این نوع جراحی برای زمانی که بیمار نیاز به تغییرات گسترده‌تر و یا حتی بهبود مشکلات تنفسی داشته باشد مناسب‌تر است.

اما این نوع از عمل معمولا دوره نقاهت طولانی‌تر و همچنین تورم و التهاب بیشتری به همراه دارد.

تـفـاوت عمل بینـی باز و بسته
تـفـاوت عمل بینـی باز و بسته

عمل بینی گوشتی به روش بسته (عمل بسته بینی گوشتی)

در جراحی بینی به روش بسته، برش‌ها تنها در داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود و هیچگونه برش خارجی بر روی آن ایجاد نمی‌گردد. از این رو، پزشک دید مستقیم بر روی اجزای داخلی بینی ندارد و تمامی تغییرات را بایستی از داخل بینی انجام دهد.
این نوع عمل معمولا برای زمانی استفاده می‌شود که بینی تنها نیاز به اعمال یکسری تغییرات جزئی دارد و نیازی نیست تا تغییرات عمده‌تر بر روی آن صورت بگیرد. از آنجایی که پوست بینی برداشته نمی‌شود، معمولا دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به روش باز دارد و تورم و کبودی در آن نیز کمتر می‌باشد.

اما در نهایت اگر بخواهید بدانید کدام روش برای انجام جراحی بینی گوشتی مناسب‌تر است، می‌توان این چنین گفت که معمولا برای جراحی بینی گوشتی به پیوند غضروف برای استحکام و مقاومت بیشتر ساختار و اسکلت بینی احتیاج است، به همین علت پزشکان روش جراحی بینی باز را برای بیمار خود پیشنهاد می‌کنند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع جراحی بینی‌های گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

انواع مدل عمل بینی گوشتی

در ادامه انواع مدل عمل بینی گوشتی آورده شده است:

عمل بینی گوشتی طبیعی (عمل بینی گوشتی آقایان)

یکی از رایج‌ترین انواع عمل بینی‌ گوشتی، مدل طبیعی است که طرفداران بساری نیز دارند. به خصوص در عمل بینی گوشتی مردانه ترجیح داده می‌شود تا از اعمال تغییرات گسترده بر روی بینی جلوگیری گردد و تنها به رفع ایرادات آن پرداخته شود.
از آنجایی که بخش عظیمی از بینی‌ گوشتی را ماهیچه و چربی تشکیل داده است، بنابراین اعمال تغییرات بسیار بر روی آن و برداشتن بافت بیشتر نیز کمی دشوار است و ممکن است با مشکلاتی پس از جراحی مواجه گردد. به همین علت معمولا پزشکان عمل بینی گوشتی فانتزی و یا عمل بینی گوشتی عروسکی را برای بیماران خود توصیه نمی‌کنند. تفاوت عکس بینی گوشتی و استخوانی در نوک بینی و استخوان آن است که در بینی گوشتی نوک بینی گرد و استخوان ضعیف‌تری دارد.

عکس دماغ عملی گوشتی

 

عمل بینی گوشتی طبیعی زنانه

عمل بینی گوشتی زنانه طبیعی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که خانم‌ها به دنبال آن هستند. بینی‌های گوشتی علاوه بر اینکه از بافت چربی و ماهیچه‌ای بیشتری تشکیل شده‌اند و دارای پوست ضخیم‌تری نیز هستند، می‌توانند بر روی پل بینی دارای قوز باشند که در این صورت به آن عمل بینی گوشتی استخوانی گفته می‌شود. عده‌ای از خانم‌ها تمایل دارند تا بینی خود را به صورت عروسکی جراحی کنند و در واقع عمل بینی گوشتی سربالا داشته باشند، اما برای این کار حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنند تا جراح با بررسی‌های لازم و انجام معاینات میزان مقاومت بینی برای انجام عمل بینی گوشتی به صورت فانتزی را بررسی نماید. بهترین مدل عمل بینی گوشتی بینی طبیعی می‌باشد که فقط نواقص ظاهری آن رفع شود.

نمونه عمل جراحی بینی گوشتی
نمونه عمل جراحی بینی گوشتی

 

عمل بینی گوشتی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای جراحی بینی گوشتی به نوع بینی بستگی دارد. اگر بینی مشکلات گسترده‌ای نداشته باشد و تنها با اعمال یکسری تغییرات جزئی به نتیجه مطلوب برسد، نیاز به زمان کمتری برای جراحی دارد، این مدت زمان را می‌توان در حدود ۱ الی ۲ ساعت در نظر گرفت.

اما این موضوع برای بینی‌ هایی که نیاز به پیوند غضروف جهت مقاوم سازی و استحکام بیشتری دارند مدت زمان بیشتری می‌طلبد. در واقع بینی‌هایی که برای چندین بار عمل می‌شوند و یا عمل کردن بینی گوشتی معمولا در حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان برای اعمال تغییرات لازم نیاز دارند.

 

بهترین سن برای عمل بینی گوشتی

برای انجام جراحی بینی گوشتی باید به سن بلوغ کامل رسیده باشید تا رشد بینی متوقف شده باشد. بهترین سن عمل بینی گوشتی برای خانم‌ها پایان ۱۶ سالگی و برای آقایان پایان ۱۸ سالگی است. عمل کردن بینی گوشتی قبل کامل شدن دوران بلوغ باعث از بین رفتن نتایج جراحی می‌شود و دوباره بینی به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

 

فیلم عمل بینی گوشتی

بسیاری از افراد دارای با بینی بزرگ و گوشتی نگران جراحی خود هستند و در خصوص نتیجه‌ای که از این عمل به دست می‌آورند سوالات و ابهامات بسیاری دارند. در ادامه فیلم جراحی بینی گوشتی را مشاهده می‌کنید که با توجه به این کلیپ می‌توانید به بسیاری از سوالات مهم خود پاسخ بدهید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع جراحی بینی‌ های گوشتی و دریافت مشاوره با بهترین جراحان بینی، با مشاورین پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

آیا عمل بینی گوشتی برگشت‌پذیر است؟

بسیاری از بیماران نگران برگشت پذیری بینی‌ گوشتی بعد از عمل هستند و در جلسات مشاوره با پزشک خود در این خصوص سوالاتی نیز می‌پرسند. ما در اینجا قصد داریم تا به صورت خلاصه در مورد این مسئله توضیح بدهیم.

امروزه با تکنیک‌های جدید عمل بینی دیگر شاهد پدیده‌ای به اسم برگشت پذیری بینی گوشتی نیستیم. به علاوه به صورت طبیعی بینی عمل شده برای اینکه مقاومت خود را به دست آورد و محل زخم‌ها و برش‌ها به طور کامل بهبود یابد، نیاز به گذشت مدت حداقل دو ماه دارد. در این دوره پزشک برای بیمار توصیه‌هایی را در نظر می‌گیرد که بایستی به صورت کامل رعایت شود.
نحوه چسب زدن بینی گوشتی یکی از این نکات مهم و اساسی است که می‌تواند به بهبود سریع‌تر و جلوگیری از افتادگی بینی کمک بسیاری کند.
به طور کلی باید گفت که بینی بعد از عمل به دلیل داشتن ورم و التهاب زیاد تا مدت یکسال دچار تغییرات می‌شود و برای مشاهده نتیجه نهایی از جراحی خود بایستی کاملا صبور باشید. پس از گذشت این مدت زمان بینی دیگر دچار تغییر شکل نخواهد شد و نتیجه آن نیز تا پایان عمر با شما همراه خواهد بود.

جراحی بینی گوشتی نیز از این مسئله مستثنی نیست و در صورتی که جراحی توسط یک پزشک ماهر و با تجربه انجام شود و همچنین در صورت نیاز غضروف گذاری نیز صورت گیرد، پس از پایان دوره ورم دیگر دچار تغییر شکل نخواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی‌های گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

اقدامات لازم قبل از عمل زیبایی بینی گوشتی

رعایت یک سری نکات قبل جراحی بینی گوشتی الزامی است که به این موارد اشاره شده است:

  • در روز جلسه مشاوره با جراحف در مورد انتظارات خود از عمل بینی صحبت کنید.
  • آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید و برای بررسی جواب آن به پزشک خود مراجعه کنید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند قرص آسپرین دو هفته قبل جراحی ممنوع است.
  • روز جراحی نیم ساعت قبل از زمان مقرر با یک همراه در محل حضور داشته باشید.
  • شب قبل جراحی بینی گوشتی استحمام کنید زیرا تا ۱ هفته بعد عمل نمی‌توانید دوش بگیرید.
  • حداقل ۸ ساعت قبل جراحی بینی چیزی میل نکنید تا معده شما خالی باشد.
  • در صورتی که قبل جراحی بینی گوشتی، پزشک دارویی رو تجویز کرده به طور کامل استفاده کنید.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی گوشتی چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در جراحی و رسیدن به یک نتیجه عالی از آن، توجه به نکات و مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی است که بایستی آن‌ها را به طور کامل انجام دهید. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ضربه خوردن به بینی. سعی کنید برای خوابیدن از بالشت‌های بلند و نرم استفاده کرده و از کج کردن سر خودداری کنید.
  • ورم بعد از بینی گوشتی عمل شده بیشتر مشاهده می‌شود که به مرور زمان به صورت کامل از بین می‌روند، اما در صورتی که تمایل داشته باشید تا برای بهبود سریع‌تر آن اقدامی انجام دهید می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • یکی دیگر از اقدامات مهم بعد از انجام جراحی بینی گوشتی طبیعی، مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک است، که به کاهش درد و التهاب نیز کمک بسیاری می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا دوره نقاهت شما کوتاه‌تر گردد.
  • گچ بینی معمولا پس از یک هفته بعد از عمل توسط پزشک معالج برداشته می‌شود و بعد از برداشتن آتل باید برای مدت زمان طولانی‌تری بینی چسب زده شود. به صورت کلی چسب زدن در بینی‌های گوشتی نسبت به عمل بینی استخوانی به زمان بیشتری احتیاج دارد.
  • تا مدت زمانی بعد از عمل از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید و حتما از ضد آفتاب‌ استفاده کنید.
  • به هنگام استراحت و خوابیدن بعد عمل بینی از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
  • مایعات و آب آناناس به مقدار فراوان استفاده کنید تا تورم بینی کاهش یابد.
  • از خوردن غذاهای سفت و جویدنی، غذاهای چرب و نمکی پرهیز کنید.
  • زیباجویان در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنند باید قبل از انجام جراحی بینی با پزشک خود مشورت کنند.
  • کشیدن سیگار، قلیان و خوردن مشروبات الکلی دو هفته بعد عمل بینی های گوشتی ممنوع است.
  • در هفته اول بعد عمل دماغ گوشتی از غذاهای نرم مانند سوپ استفاده کنید.

به دلیل ضخامت پوست در بینی‌های گوشتی، ورم بینی بعد از جراحی در این نوع از بینی‌ها بیشتر است. چسب زدن صحیح و مداوم بینی گوشتی می‌تواند نتیجه اثربخشی داشته باشد و باعث شود تا ورم و التهاب در تمامی نواحی بینی به صورت یکسان جذب شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عمل بینی گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

علت ورم بینی گوشتی و دلایل آن

تورم بعد از عمل بینی بزرگ گوشتی طبیعی است و دیل آن آسیب به بافت‌های بینی است که به مرور زمان از بین می‌رود. تورم عمل بینی خیلی گوشتی نسبت به بینی استخوانی خیلی بیشتر است که به علت ضخیم بودن پوست بینی گوشتی می‌باشد و یکی دیگر از دلایل تورم بینی گوشتی غضروف ضعیف آن می‌باشد که ممکن است به پیوند غضروف نیز نیاز داشته باشد و در این صورت ورم بیشتری بعد جراحی خواهد داشت. نوع واکنش بدن افراد متفاوت است و میزان تورم در افراد مختلف متفاوت است.

 

راه کارهای کاهش تورم بینی گوشتی بعد جراحی

راه کار های کاهش ورم بینی گوشتی عمل شده به شرح زیر می‌باشد:

  • کمپرس سرد بهترین و سریع‌ترین راه‌حل برای کاهش تورم بعد جراحی بینی می‌باشد.
  • سدیم موجود در نمک باعث ایجاد تورم می‌شود، بهتر است بعد عمل بینی مصرف نمک را کاهش دهید.
  • استحمام با آب داغ یکی از دلایل تورم می‌باشد که بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.
  • عدم انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی بعد عمل طبیعی بینی گوشتی تورم را کاهش می‌دهد.
  • بینی گوشتی بعد عمل تورم زیادی خواهد داشت و بالا نگه داشتن سر بعد جراحی به کاهش آن کمک می‌کند، سعی کنید سر خود را پایین نیندازید.
راه های کاهش ورم بینی گوشتی
راه های کاهش ورم بینی گوشتی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

ارتباط با مشاورین

 

مصرف قرص آناهیل برای کاهش ورم بینی گوشتی بعد جراحی

بروملین موجود در قرص آناهیل که از آناناس ساخته شده در کاهش تورم بعد جراحی بینی نقش موثری دارد و التهابات بعد جراحی بینی را کاهش می‌دهد. این دارو به عنوان قرص آناناس شناخته می‌شود. بروملین دارای خاصیت ضد درد است که از ایجاد تورم و لخته شدن خون جلگیری می‌کند. مزایای مصرف قرص آناهیل بعد عمل بینی گوشتی شامل:

  • کاهش تورم بعد عمل زیبایی بینی
  • کاهش کبودی بعد جراحی بینی
  • ترمیم جای زخم و بخیه بعد عمل جراحی بینی

 

مصرف کورتون برای عمل بینی گوشتی

کورتون دارای کورتیکواستروئید است که برای کاهش تورم بینی گوشتی مناسب است و بیشتر افرادی که بینی گوشتی دارند و ورم زیادی را تجربه می‌کنند کورتون داروی مناسبی برای کاهش آن می‌باشد ولی نیازی نیست که همه افراد دارای بینی گوشتی بعد از عمل تزریق کورتون انجام دهند. در صورتی که ورم بینی خیلی زیادی باشد و به مرور زمان برطرف نشود بهتر است تزریق کورتون انجام شود. میزان تزریق کورتون به نطر جراح و صلاحدید او بستگی دارد و حتما باید با نظر پزشک انجام شود. این دارو نباید با دوز بالا تزریق شود زیرا عوارضی مانند نازک شدن پوست بینی و تغییر رنگ آن را به همراه دارد. به طور کلی تزریق کورتون بعد جراحی بینی گوشتی در موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • کسانی که تورم بینی زیادی بعد جراحی دارند که با گذشت زمان از بین نرفته است.
  • افرادی که عمل ترمیم بینی انجام دادند.
  • کسانی که دارای بینی گوشتی هستند و پوست ضخیمی با غدد چربی دارد.
    ورم بینی گوشتی
    ورم بینی گوشتی

     

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عمل زیبایی بینی گوشتی با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

    ارتباط با مشاورین

     

    مدت زمان چسب زدن بینی گوشتی

    به طور کلی مدت زمان چسب زدن بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی است و به دلیل تورم بیشتری که دارای مدت زمان چسب زدن بیشتر می‌باشد. شما می‌توانید به مدت ۴ الی ۶ هفته بعد جراحی از چسب بینی استفاده کنید و نحوه صحیح چسب زدن بینی را توسط جراح خود آموزش دیده تا طبق اصول انجام دهید و باعث شکل‌گیری و فرم‌دهی صحیح بینی می‌شود.

    نمونه قبل و بعد از عمل بینی گوشتی
    نمونه عمل بینی گوشتی

     

    لیزر در عمل جراحی بینی گوشتی

    لیزر بینی گوشتی به هیچ عنوان باعث تغییر ساختار بینی و کوچک کردن آن نمی‌شود و بهترین روش برای کوچک شدن بینی، جراحی می‌باشد که بهتر است با توجه به نوع بینی و تناسب آن با دیگر اجزای صورت و همچنین نظر جراح خود بهترین مدل عمل بینی گوشتی را انتخاب کنید. پس به هیچ عنوان فریب کوچک کردن بینی گوشتی با لیزر را نخورید و به دنبال راه‌حل دائمی مثل عمل جراحی بینی باشید.

     

    آیا جراحی بینی گوشتی بدون جراحی ممکن است؟

    به طور قطع تاکنون تبلیغات بسیاری در خصوص روش‌های مختلف کوچک کردن بینی گوشتی بدون جراحی در سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید که از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عمل بینی گوشتی با لیزر
    • لیفت بینی گوشتی
    • آمپول کوچک کننده بینی گوشتی
    • کوچک کردن بینی گوشتی با روش پلاسما جت
    • استفاده از دستگاه‌های ویبره حرارتی برای کوچک کردن بینی

    نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که، هیچ کدام از روش‌های کوچک کردن بینی گوشتی بدون جراحی ماندگار و دائمی نیستند و پس از گذشت مدت زمانی اثر آن کاملا از بین خواهد رفت. علاوه بر این، ممکن است بیمار به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکند. از این رو باید گفت که بهترین و مطمئن‌ترین روش برای رفع نواقص و مشکلات بینی‌های گوشتی جراحی است که نتیجه آن نیز مادام العمر است.

     

    برای رزرو نوبت با بهترین دکتر جراح بینی در شهر خود، با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

    ارتباط با مشاورین

     

    عوارض عمل بینی گوشتی چیست؟

    هر عمل زیبایی می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد که در صورت رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی طبیعی گوشتی و همچنین مراجعه به پزشک خوب می‌توانید احتمال بروز آن‌ها را به شدت کاهش بدهید. اما عوارض جراحی بینی گوشتی به شرح زیر هستند:

    داروهای بیهوشی می‌توانند عوارضی همچون سرگیجه، تهوع و احساس ناراحتی در بیمار به وجود آورند که با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی کاملا از بین می‌رود.
    تورم و کبودی و همچنین التهاب بعد از عمل یکی دیگر از عوارض جراحی بینی است که با کمک روش‌هایی می‌توان بهبودی آن را سرعت بخشید. به عنوان مثال مصرف داروهای تجویز شده، استفاده از کمپرس یخ، عدم استفاده از نمک فراوان در غذا و ….
    وجود خونابه بعد از عمل می‌تواند به عنوان عارضه بعد از جراحی شناخته شود. در صورتی که این خونریزی ادامه‌دار باشد و قطع نشود حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
    باقی ماندن جای بخیه‌ها نیز ممکن است برای بیمار آزار دهنده باشد که با کمک پمادهای تجویز شده توسط پزشک می‌تواند برای رفع و بهبودی آن‌ها کمک گرفت.

     

    برای رزرو نوبت با بهترین جراح بینی در شهر خود، با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

    ارتباط با مشاورین

     

    سوالات متداول

    ۱- آیا عمل بینی گوشتی درد دارد؟

    از آنجایی که جراحی بینی با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام می‌گیرد، بیمار در زمان جراحی هیچ گونه درد و یا ناراحتی احساس نمی‌کند. همچنین بعد از عمل پزشک داروهای مسکن برای بیمار تجویز می‌کند که با مصرف به موقع آن‌ها از درد ناشی از عمل به طور کامل جلوگیری خواهد کرد.

    ۲- جراحی بینی استخوانی سخت‌ تر است یا گوشتی؟

    از آن جایی که بینی‌های گوشتی دارای پوست ضخیم‌تر و غضروفی ضعیف‌تر نسبت به بینی‌های استخوانی هستند، به همین علت جراحی بینی گوشتی معمولا دشوارتر و زمان‌برتر از بینی‌های استخوانی است. گاهی اوقات نیز برای تقویت غضروف و ساختار اسکلتی بینی نیاز به پیوند غضروف نیز می‌باشد. البته امروزه با پیشرفتی که در علم و تکنولوژی و راهکارهای موثر برای جراحی بینی داشته‌ایم، پزشکان به راحتی این عمل را همانند جراحی بینی استخوانی انجام می‌دهند.

    ۳- آیا عمل بینی گوشتی خوب میشه؟

    در گذشته افراد نگران این مسئله بودند که بعد از گذشت مدت زمانی از جراحی بینی گوشتی، نتیجه جراحی به حالت اولیه خود بازگردد. اما امروزه با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی در این زمینه دیگر جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد. یک جراج ماهر در زمان عمل با پیوند غضروف به تقویت و استحکام اسکلت و ساختار بینی می‌پردازد که این می‌تواند در نتیجه جراحی بسیار اثربخش باشد.

    ۴-عمل بینی گوشتی سه بعدی چگونه است؟

    برخی از پزشکان با تصویرسازی سه بعدی از چهره بیمار، نتیجه عمل را پس از اعمال تغییرات لازم قبل از جراحی به بیمار نشان می‌دهند. در نهایت پس از تایید نتیجه نهایی، یک قالب از آن ساخته می‌شود که در حین جراحی، پزشک تلاش می‌کند تا تغییرات لازم بر روی بینی را دقیقا مطابق با قالب از پیش ساخته شده اعمال نماید. باید در نظر داشته باشید که این کار هزینه جداگانه‌ای در بردارد و همچنین ممکن است در حین عمل و با مشاهده ساختار داخلی بینی پزشک نتواند تمامی تغییرات را بر روی بینی پیاده کند.

    ۵- جراحی بینی گوشتی هزینش چقدره؟

    معمولا هزینه جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی به دلیل دشوار و زمان‌بر بودن جراحی بیشتر است. اما به صورت کلی می‌توان گفت هزینه عمل بینی در افراد مختلف و با توجه به شرایط آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، که بیمار برای اطلاع دقیق از آن بایستی به پزشک متخصص مراجعه نماید.

    ۶- آیا هر بینی گوشتی را می توان به راحتی جراحی کرد؟

    امروزه با پیشرفت پزشکی امکان جراحی هر نوع بینی وجود دارد فقط انتخاب و مراجعه به بهترین دکتر جراح بینی گوشتی اهمیت زیادی دارد و در نتیجه نهایی و رضایت شما موثر است.

    برای رزرو نوبت با بهترین جراح بینی گوشتی در شهر خود، با مشاورین ما در پزشک ۲۴ در ارتباط باشید:

    ارتباط با مشاورین

    ۷- آیا می توان بینی گوشتی فانتزی و عروسکی عمل کرد؟

    عمل بینی گوشتی طبیعی بهترین مدل می‌باشد و بینی بیش از حد کوچک نمی‌شود و فقط ایرادات آن برطرف می‌شود. عمل بینی طبیعی گوشتی برای آقایان طرفداران زیادی دارد.

    ۸- چسب زدن بینی گوشتی تاثیری دارد؟

    بهتر است تا مدت زمان مقرر شده توسط پزشک، چسب زدن بینی گوشتی را ادامه دهید زیرا باعث جوش خوردن سریع‌تر پوست به بافت بینی می‌شود و تورم آن کاهش می‌یابد.

    ۹- نتیجه جراحی بینی گوشتی چه زمانی مشخص می‌ شود؟

    بینی های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک‌تر نتیجه جراحی زودتر مشخص می‌شود و نتیجه جراحی بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم آن و ورم بیشتر دیرتر مشخص خواهد شد که به صبوری بیشتری نیاز دارد.

    ۱۰- جراحی بینی های گوشتی برای چه کسانی مناسب است؟

    افرادی که دارای بینی گوشتی خیلی بزرگ با غضروف ضعیف هستند گزینه مناسبی برای جراحی هستند که بهترین مدل عمل بینی برای آنها، عمل طبیعی بینی گوشتی است.

     

    منابع: پزشک ۲۴، vcuhealth

    5 3 رای ها
    امتیازدهی به این مطلب
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    63 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها